13 oktober 2010

Inte ett öga torrt!

Sovit så hårt idag så jag vaknade med en lätt huvudvärk. Klev upp tio minuter i ett för att hinna klä på mej och se någorlunda anständig ut när Sotar-Murre skulle anlända.
Dom brukar alltid komma prick på utsatt tid, men inte idag. Klockan 14.00 bultade då denna skitiga karl på dörren, då hade jag hunnit somna om i soffan.
Sotningen av skorstenarna i Pettssonska Palatset gick fort och lätt. Allt såg bra ut och det är bara att fortsätta elda på i vinter.

Nyss ringde min chef, han hade problem med vikarieanskaffningen till i natt. Ville veta om jag hade några ess i rockärmen.
Fick han inte tag på någon till inatt så jobbar jag, han frågade snällt.
Och jag är aldrig omöjlig! Sen får jag ju också arbeta med världens bästa sjuksyster Anne.
Få se om han ringer tillbaka.

Har Tv´n på och det är Extreme Home Makeover. Idag har dom byggt en gigantisk hundkoja till en söt bassethund som heter Obie.
Grannarna i hundratal (kul...hundratal?!) står och skriker, applåderar och gråter.
Inredningsteamet gråter "Welcome home Obie"
Vad rart, sånt här gillar jag!

Tror jag ska ta mej lite kaffe och fira Obies nya hem!

1 kommentar:

  1. Men herregud människa. Ett extra pass när du redan jobbar så mycket denna vecka?? Du är knasig.

    SvaraRadera