20 oktober 2010

Städryck?!!

Fick ett litet ryck nyss! Började rensa i min halva av garderoben i sovrummet. Varför spar man på kläder man aldrig använder?
3 st fullproppade Willyskassar med sånt jag inte använt på flera år. Passade även på att byta lakan. Dammsög grustaget/skogen under bäddmadrasserna också. Jädrar vad han drar in kissen!
Nu har jag bäddat med dra-på-lakanen från Ullared och påslakan i marint tema. Båtar och navigeringsskyltar.
Då kommer nog maken sova skönt inatt och jag kommer kanske bli sjösjuk!
Känner mej duktig nu!
Blir kaffe och tända ljus i min ensamhet. Gustav är ute och tjaffsar med röda, fula katten.
Har sagt åt honom att han inte får slåss och göra illa sej nu när mamma ska åka bort.

Gluttar varje kvart i min inbox om jag har fått något mail från Tele 2...........men icke.
Erika fick besked igår om att hennes Iphone var på gång.

Har också skrivit rent inköpslistan till Ullared, vill ni veta vad jag ska spana efter?
Kan inte skriva allt eftersom det mesta är julklappar till mina småflickor.
Om jag hittar något som jag vet dom vill ha vill säga.
  • Rolf vill ha hörlurar till TV´n (pensionärsvarning de luxe!)
  • Stekpanna
  • Rullborstar
  • Skohorn
  • Folie, plastfolie, bakplåtspapper (kostar nästan ingenting och är av superkvalité)
  • Såssnipa
  • BH
  • Plånbok till maken
  • Hårt, stöttåligt glasögonfodral till maken
  • Smideslykta med Välkommentext
  • Lampor till vardagsrummet (behöver någon bakom schäslongerna och gärna någon fin till taket)
  • Deo Axe i storpack till maken (kostade 15:-/st, brukar kosta ca 34:-)
  • Kläder till mej
  • Flytta-hemifrån-saker till Erika, hon behöver allt!
  • Iphone-fodral, kanske något fint i rosa

Ser bra ut va?


2 kommentarer:

  1. Det ser välplanerat ut ! Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  2. Oj OJ Oj. Ni har stor bil med er va???

    SvaraRadera