16 oktober 2010

Äntligen


Vaknade utvilad och hungrig klockan 14.30. Gick upp och möttes av två fräscha killar, en i övre medelåldern och en yngre, något oklippt tonårskille.
"Ska du gå upp redan?" frågade den äldre i sällskapet.
Ja, det skulle jag. Kände mej färdigsoven nu.
Lite frukost och kaffe med dusch, sen var man alert som få.

Frågade min lille man om han ville åka med till Barkarby och Hemmabutiken. Rengöringstabletterna måste inköpas idag. Är inte bra för maskinen och indikera Clean machine dag efter dag.

På tal om Dag efter dag.....vad hette gruppen som sjöng den i Melodifestivalen och vilket år var det?
Ledtråd: Falukorv!
Den som först svarar rätt vinner ett exklusivt signerat idolkort av undertecknad.

Ja, iaf. Vi stack iväg till Barkarby och se, där fanns det renföringstabletter i 6-pack. 95:- var ett överkomligt pris.
Så nu har jag äntligen gjort rent våran älskade maskin.

Maken står just nu och lagar lördagsmiddag. Bra jobbat! Jag skyllde på lite huvudvärk, han gick på det idag med.
Jag har ju lite viktigare göromål att roa mej med än att laga mat......

Erika är i stan med en vän och Gustav är revanschsugen, han letar efter den röda kattjä...ln som bråkade med han för ett tag sen.
Det var den röda som började! Jag såg det själv....

1 kommentar:

  1. CHIPS= Kicki Danielsson och Elisabeth Andreasson, 1982.

    SvaraRadera