9 oktober 2010

Alla hemma!


Så var flocken samlad igen!
Klockan 22.15 kom lilla maken hem, inte ens salongsberusad??!
Undrar om han verkligen varit på rätt mässa?
Var han på Öl & Whiskymässan eller halka han snett och hamnade på Underbara Barnmässan istället?!
Nej , han hade ett ölprovarglas i handen iaf, det ingick i biljettpriset. Tror inte man får såna på Barnmässan.
Strax efter honom så dök Erika upp. Nu var Gustav glad! Han gillar när alla samlade, då blir han lugn och kan sluta att leta efter oss i huset.

Maken morra något om att det var dyrt på mässan. Chorizo med bröd, 40:-!!
Hamburgare med bröd, 60:-. Han hade visst fått i sej 4 st chorizo och en hamburgare, alla med bröd. Snabb uträkning.........220:-!!!

Nu har båda mina små vänner lagt sej. Ska själv snart också kojsa.
I morgon så är det Höstmarknad på Säbyholm. Erika och jag bestämde att vi ska åka dit. Var säkert 15 år sen vi var där sist.
Ska bli spännande, det är mellan 12.00 och 16.00 så vi satsar på att hänga på låset.
Vill ju inte att kålrötterna ska ta slut.

Så mina vänner, nu tycker jag vi packar ihop och går och lägger oss!




Tack Åsa för att du redan köpt kattgodis, Gustav kommer bli jätteglad. Du vet han är lite kräsen, gillar det amerikanska godiset bättre än det svenska!

1 kommentar:

  1. Herregud att få i sig 4 chorizo och en burgare det är bra gjort.
    Jag skickar Gustav`s godis i veckan. Har varit lite orolig att det var slut för det har ej funnits på affären på ett bra tag.

    SvaraRadera