15 januari 2013

Alla var nästan där!

MagnusWieslanderAnjaPärsonSannaKallurLisaNordénCurreLundmarkMarcusAllbäckPatrikEkwall
SusanneSjögrenErikHamrénSmåpojkarnaismåkronornaBengtÅkeGustavssonPeterForsbergPiaSundhage
MartinLidbergLottaSchelinArneHegerforsSaraAlgotssonOstholtCarlPhilipHelenaEkholm
NicklasLidströmAndreMyhrerRolf-GöranBengtssonMichelTornéusLasseGrankvist
KarinMattsonWeijberFredrikLööfMaxSalminenToiniGustafssonJeffreyIgeJörgenJönssonAnnaLindberg och många, många fler.
Typ ALLA var där UTOM en, nämligen Zlatan. Men det gjorde ingenting, Ingrid och jag hade fullt upp en då. Vi hade jättebra platser precis vid en trapp. Trappen ledde från dom sittande dinerande  kändisarna på parketten till toaletterna. Så det var ett himla spring på kissnödiga sportfånar, sportjournalister och andra.
Ingrids och mina ögon gick i kors! Fast jag skulle tro att mina var lite mer i spinn än hennes,
herregud att få se så mycket kändisar på en och samma gång!
Ja, det var skitkul!

Som vanligt när undertecknad ska fotografera så blir bilderna oskarpa, suddiga och helt enkelt inget att visa.
Sen satt vi en bit från scenen, typ mitt emot så avståndet var långt. 
Slänger in dom "minst dåliga" i alla fall:

 Trevligt med dryckesbiljett också, den utnyttjades till fullo!

 Vi fick gå in genom en egen, speciell entré där inte den vanliga pöbeln ingick. Ingrid på röda mattan!
Tror hon trivdes!
 Snart börjar det!
 I Annexet där efterfesten hölls. Vi löste in våra dryckesbiljetter, satte på radarn och spanade!
Lättdrucket, svalt, vitt vin. Vackra tulpaner och ett värmeljus. Kunde vart hemma hos mig!

Vid 23.00 gick vi på toa, det gjorde även Anna Lindberg sen hämtade vi våra jackor och började hemresan. Landade vid 00.30 på Bro Station. Ingrid hade turen att få åka buss hem till sig medans min buss lyste med sin frånvaro. Men en rask promenad i vinterkylan var skönt.
Tog exakt 30 minuter och jag såg inte en endaste levande själ på den promenaden.
Bara en hare som höll mig sällskap.
Gustav blev glad när mamma kom hem. Jag var pigg och frussen. Brassade te och klappade katten.
Somnade väl någongång vid 03.00-tiden.
Nu väntar jag finfrämmat, Jessica är på ingång. Vi ska prata skit och äta övervintrade lussekatter.

Och du Jocke..........tack än en gång! Vi hade jättekul och det här kommer jag leva länge på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar