20 januari 2013

Söndagsfix



Goddagens denna söndag!
Till min stora glädje är det inte lika kallt idag, man får vara glad för det lilla.
Fast jag strejkar i alla fall och håller mig inomhus.
Håller på med lite småpyssel och fix här hemma. Trasa i ena handen och Ajaxflaskan i andra.
Tog precis ett dygn att bli av med inlandsisen i vinkylen, så nu har vinflaskor, öl och Kikkifestisar fått flytta in igen i en Ajaxskrubbad ren kyl. Nu ska jag bara köpa en ny glödlampa så blir det riktigt hemtrevligt för dom små liven!

 I gårkväll hade vi mys i soffan medans vi tittade på P3 Guldgalan. Rolf gaskade upp sig och blev på ett bättre humör, han poppade popcorn och hade upp i fina matlådeplastlådor och bjussade generöst.
Gustav låg i mitt knä hela kvällen och verkade inte bry sig ett någe om vilka som var nominerade eller vann priser.




Totalt avslappnad kisse på rygg i mitt knä!
Nu ska jag planera veckans matsedel, internetshoppa och dricka kaffe.

Heippa!



1 kommentar: