6 januari 2013

Hej Kompisar!

Undrar hur många gånger man har sett filmen Erin Brockovich, den visas på trean nu och jag förenar nytta med nöje och planerar veckans middagar SAMTIDIGT som jag tittar på filmen, med ett halvt öga. Jag vet ju ändå vem mördaren är.....eller det kanske var en annan film?!

Känns skönt att ha inköpslistan färdig och klar redan nu, guldstjärna igen till mig! Min andra idag!
Veckans vardagsmiddagar i Pettssonska lyder som följer:
  • Kyckling och broccolipasta
  • Biff Stroganoff med ris
  • Skaldjursrisotto
  • Färsbiffar fyllda med soltorkade tomater och örter samt klyftpotatis
  • Korv och hemlagat potatismos
Såklart rikligt med kaninmat till alla rätter.
Ska försöka mig ut på PW i morgon, en långsam sådan för att se hur den tas emot av min förbannade onda rygg.  Fast först så ska jag vänta in Anticimex som kommer för att besikta vårat hus. Det görs alltid var fjärde år och i morgon är det alltså dags.
Fast jag är skeptisk, kollade mailen nyss och jag har faktiskt inte fått någon bekräftelse på bokningen....så det är väl bara att vänta och se fall det dyker upp någon tröttmössa med mätinstrument i näven.


Ewa i fyrfärg!


Blev lite tomt på vedspisen när tomtarna drog.....plockade fram dessa fina ljuslyktor som jag fått av två fina tjejer i födelsedagspresent en gång.
Nyårsbuketten jag fick av Ingrid står sig ännu.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar