12 januari 2013

Zlatan is in da house!



Hade en otippat lugn natt i natt, tur det. Det blev inte så mycket med den pågående vinterkräksjukan. Bara en endaste som var drabbad och det lindrigt. 
Hade svårt att somna i  morse, var superpigg trots att jag varit alert och vaken hela natten. Tror det kan ha att göra med att jag sovit i nästan två dagar när jag var racklig och svag.

Idag har det hänt grejer i Bro, dock inga praktarslen till bankrånare som i torsdags utan det har varit finfrämmat!
Världens bästa (tycker jag!) fotbollspelare, vår egen lagkapten Zlatan har varit på oväntat besök.
Morgonpigga Willys och Fliesbergsbesökare trodde nog inte sina ögon, om dom nu ens fattade att det var HAN när dom handlade.
Jag skulle ha dött, typ, nästan, nej kanske inte...jo fan!
Det börjar läggas upp bilder på FB nu på den otippade besökaren.
Här är en som jag lånat:


Betyder det här att han kommer befinna sig i Globen på Idrottsgalan på måndag?
Även Ingrid och jag kommer befinna oss i Globen fast dessvärre är vi inte nominerade till nåt!
Fast vi borde få pris för mycket!
Såklart hoppas jag att han är där och jag har nu satt alla mina kamerabatterier på laddning, det gäller att vara förberedd.
Han är nominerad i två kategorier, Jerringpriset och Årets manlige idrottare. Och vem, VEM skulle annars få det senare priset om inte han?
Dom övriga nominerade i den kategorin är:
Haha, Rolf-Göran Bengtsson vs Zlatan, skulle inte tro det!
Tror Zlatan nu tillbringar helgen på sin nyinköpta ö, Dävensö ett snäpp här utanför oss i Mälaren.
Han inhandlade både gummistövlar och pannlampa på Fliesberg, enligt en mycket säker källa, som det brukar heta i nyhetssammanhang.

Ja, jädrar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar