26 januari 2013

Snabbt hallå!

Godmorgon lördag och godmorgon mina läsare!
Tänkte redogöra lite snabbt här hur statusen är.  Fredagskvällen blev trevlig, vi åt en mycket delikat middag a´la Rudolf. Han hade snickrat ihop egengjorda hambörjare (vet att det är felstavat, ser bara så kul ut) pommes frites till alla utom mig som hellre åt ugnsrostade grönsaker.
Alla åt och var glada t.o.m kocken!

 
Innan alla kom hem så hann Gustav och jag powernapp i fem hela minuter. Och som ni ser själv så föredrar kissen närkontakt av tredje graden, älskar när han ligger så här det blir så varmt och mysigt!
Men sen dundrade det till och in ramlade i nämnd ordning Jogge, Erika och sist Emilie, en hundradels sekund efter syrran bara.


Natten på Viggen går till historien, redan klockan 22.10 sov alla mina orosmoln torra och nyktra i sina sängar. Alldeles frivilligt! Man får såklart bestämma när man ska lägga sig och igår valde då alltså alla att knoppa in samtidigt. Det ta brukar straffa sig runt tvåblecket då alla plötsligt väljer att vakna men inte i natt. Fortfarande vid 6.30 sov allihopa, helt galet!

Karolina som jobbade natt en våning ner hade med sig sin vakthund, en 2 kilos yorkshireterrier vid namn Ricky. Dessvärre kunde vi inte föra några djupare diskussioner han och jag för han kunde bara snacka polska, han till och med skällde och morrade på polska...lät kul! VOV!
Fast jag blev poppis ändå eftersom jag alltid har hundgodis i väskan. Dessa hundgodisar som Lotta brukar få var jag tvungen att dela i fyra delar så han kunde äta, liten mun hade rackaren också.
Men vakthund? Skulle inte tro det!
Den håriga armen i bildens överkant är inte min! Den tillhör våran manlige nattsjuksköterska...


Är inne i ett tokflow nu. jag Instagramar om allt och inget. 
Gustav kissar, Gustav äter, Gustav sover, Gustav är söt, Gustav är sjuk, Gustav gör roliga saker, fula egobilder på mig, middagsmat, lunchmat, galna dårar, smörgåsar, popcorn, blommor,  trött make, söta döttrar, gott kaffe, fina hundar, roliga skyltar.....ja allt, högt och lågt utan skyddskläder.
 Tycker det är kul. Är ju som ni vet en ganska lättroad kvinna.
Ovan ser min 700:e bild på Instagram! 700!
Vill ni följa med mig på min Instagramresa så heter jag så fyndigt och noga genomtänkt: ewapettsson

Nu slut på det roliga för er del,  själv ska jag äta frulle och sova. Dock inte samtidigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar