20 januari 2013

Vin, ost och Frallor!



Herregud vad jag inte varit utanför dörren sen i fredagsmorse!
Tar igen det i vår, jag lovar, tro mig. Då ska jag skena ute hela dagarna.
  Har haft en skön avkopplande helg med hemmapyssel och slappande utan dess like.
Me like! som det brukar heta, och som jag tycker låter så jäkla töntigt!
Vad är det för fel på Jag gillar?! Ska alla Allanballan-uttryck vara på engelska?

  Kanske dags att söka upp närmaste AA-möte kommande vecka eftersom jag druckit vin till maten tre dagar i rad.....plingpling, varningsklockan ringer, plus i måndags och tisdags påminde Ingrid mig om...puh!
Aja, ingen fara än, skulle jag tro.

Lite bilder från söndagen är beställda, varsågod och skölj:


Dagens middag blev en tiopoängare. Hittade en köttsvans i frysen som jag tinade och la i en härlig marinad gjord på bl.a sweet chilisås, honung, olja, vitlök och kryddor. Sen grillade jag den hel i ugnen. Blev sagolikt god om jag får säga det själv.  En potatisgratäng gjord på lättgrädde och ugnsbakade tomater med parmesantäcke och man var hemma!
Senare lagom till Så ska det låta plockade Rudolf fram lite överblivna, bortglömda ostar han hittade längst in i kylen och snitsade till en trevlig ostbricka. Tyckte iofs att han kunde valt något annat än den rosa skärbrädan att servera dom på.
Men såklart, det var ingen Nobelbjudning utan bara vi två. En iklädd Dressmannmorgonrock och den andra i Ullaredskostymen. Behöver inte va så värdsligt då heller?!
Gott var det och i ett vips så försvann hela min veckobonus och lite till, skit samma!

 
Snart, förhoppningsvis till sommaren så välkomnar vi en ny liten parvel in i familjen. 
Carlos Gomez Pettersson, en fransk bulldog. Om allt går enligt planerna kommer Carlos flytta till Norrboda till sommaren.
Och jag är så glad! En liten valp som jag mer än gärna är barnvakt åt. Vi längtar, i alla fall jag. 
Gustav verkar lite skeptisk när jag berättade det för honom. Men han lovade att han skulle vara snäll och visa honom alla sina trix han kan!
Och namnet...CARLOS, så passande och gulligt!



Dom är så himla charmiga, dessa Frallor!



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar