28 januari 2013

Mitt i natten



Hann inte med något bloggande i kväll, tyckte det var så mycket viktigare med umgänge med familjen.
Det blev en mycket trevlig söndagsmiddag där antalet deltagare till slut hamnade på sex stycken, Ferry kom också. Det var kul och han är en rar gosse som hade med sig present till svärmo...nej mig!
En presentförpackning av duschtvål och bodylotion av den exklusivare arten såklart.

Kycklingcannellonin gick åt, det blev sopprent efter att Emilie och Jogge tagit det som blev över till matlådor.
Mina hemkokta lasagneplattor var svåra att få fyllningen kvar i eftersom dom var så mycket smalare än färska plattor.
Tänkte plan B istället och fick till en sorts lasagne istället för att rulla ihop dom. Blev bra det med och smaken lika såklart som rullarna.

Kaffe och lussekatter som fanns kvar i frysen avslutade denna söndagsmiddag. Sen dukade Rudolf av, röjde, donade, gnodde på granitbänken, fixade allting medans vi andra sysselsatte oss med annat.......tänk Iphones!
Ett varv med dammsugaren hann han också med, bra jobbat! Iklädd morgonrock och raggsockor glömde jag berätta.

I morgonbitti klockan 8.15 avgår Erikas tåg från Centralen med destination Vara. Men den här gången blir det en månad tills hon återvänder. Vecka 9 är det dags för praktik för skolflickan och det kommer vara härligt att ha henne hemma i flera veckor.

Kommande vecka är jag låååååååååååååååååångledig i 7 nätter. Dessa dagar ska jag ägna mig åt detta:
  • En tur till Bålsta i morgon
  • Eventuellt ska jag börja på Curves i Bålsta, Zumba på måndag (ryggen bestämmer)
  • Frissan på tisdag
  • Eventuellt lite Vällingbyshopping med Emilie på onsdag
  • Ikea någondag
  • Powerwalka om ryggen är på bra humör
  • Sova
  • Slappa
  • Ta igen mig
  • Veckohandla
  • Mysa med kissen
  • Fredagshandling med mamma

Tror jag kommer ha att göra så det räcker och blir över.
Här på Viggen är det lugnt, alla sover...nästan. Jag ska passa på att ta itu med lite städning, nattpersonalens extrauppgifter är alltid städning.
Och där hörde jag en smäll i dörren, en vaken och det med besked!

Förresten denna kväll måste gått till världshistorien, jag tog inte ett endaste kort ikväll!
Annars brukar jag ju som ni vet tokklicka på allt och alla.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar