31 januari 2013

Gott, trevligt och rart sällskap




När mitt ordinarie middagssällskap ligger däckad i vad jag tror influensa så får man kalla in en stand by. Sjuklingen själv kallar det huvudvärk.....?
Eller middagsvikarien kallade nog in sig själv egentligen, hon gör så ibland mäklarflickan.






















Ratatoullien var en fullträff! Så mycket goda grönsaker som kokat länge till en salig smakrik röra, kryddat med rosmarin, timjan och tabasco.

Den lilla kycklingfilén fick jag också till utan att den blev vare sig torr eller tradig.
Själva maten kostade bara 3 PP men sen åt vi bröd till så då sprang det i väg lite.
Men såklart inom min gräns för dagligt PP.

Mätta som bergstroll tog vi fram datorn på bordet och gick in på melodifestivalen.se för att förhandslyssna på lördagens bidrag. En hel minut får man höra och vi utsåg enhälligt en vinnare, David Lindgren.
Han tror jag kommer gå direkt till final i Friends Arena, men som sagt det är bara min gissning.

Vi är schlagersugna! Idag när jag åkte till Kungsängen så gick min schlagerskiva på högsta volym i bilen samtidigt som jag sjöng med, för full hals.
 Emilie hade gjort samma ska på väg hem från jobbet, schlager på hög nivå och skönsång därtill.
Dags för ytterligare en schlagerfest kanske? Vore kul! Kommer ni?

Ringde min nya chef på eftermiddagen eftersom jag blev lite lätt stressad av välkomstbrevet där det stod att vi skulle jobba tre veckor heltid på dagen med utbildningar, planering och annat.
Jobbar ju fortfarande kvar på Flottiljen, sista natten 21/2 och kan omöjligt jobba dygnet runt!
Men det visste dom om och jag fick komma och gå precis som jag ville och orkade.

Perfekt! Men det blir ändå ett elefantjobbigt pass den 11/2 då uppstarten börjar med en heldag på Solängen, sen jobba natt på Flottis, dagen efter på plats i Bålsta 8.00 för en heldag, Johan Glans på Cirkus på kvällen, sova på natten och sen till Bålsta dagen efter för ytterligare en heldag med start klockan 8.00. 
Får fixa det helt enkelt!

Nu ropar maken ynkligt.....efter vatten.....!









1 kommentar:

  1. Åå!Ett schlagerparty..! Jag vill vara med! Längtar till helgens uppstart :)

    SvaraRadera