30 januari 2013

Sjukdom och äggmackor



Fick hem en sjuk make idag. Kraken har snuva och hosta. Han hade varit på apoteket och gått bananas bland hyllorna. Kom hem med hostmedicin på flaska, Bafucin, Strepsils, Nezeril, Vick och Ipren!
Han somnade direkt efter middagen, medicinen verkar fungera, han hostar inte när han ligger ner.
Det är jag glad för, annars flyttar jag nog upp en våning i natt.
Arma krakenmaken! Sjuk och dessutom man, hemsk upplevelse!

I morgon flyr jag fältet, åker till Coop och handlar pizzabottnar och sen en sväng in på fika och skitprat hos Marie och Seffi i Brunna. Det var länge sen jag träffade dom, ska bli så kul.


 Seffi är en sån liten fin hund, jag saknar henne så. Hon var mycket hos oss förut innan Gustav adopterade oss. Tänk att hon fyller 10 år i år! Första gången vi var hundvakt till henne var hon bara tror 10-12 veckor, högst! Ja, herregud vad vi hade kul. Hon var galet busig, hängde och dinglade i Emilies morgonrock m.m. Ska packa fickorna fulla med levergodisar.

Lovade recension och bild av den ungerska gulaschen. Kommer här:


 Men hur länge ska man behöva koka grytbitar av högrev egentligen? Trots hela eftermiddagens puttrande på spisen så var vissa bitar sega! Skit och pannkaka!
Men trots detta så smakade det gott och med få PP, endast 7 st var denna portion värd.
Vilket innebar att jag hade 11 PP kvar att äta innan sänggåendet, så då blev det lite te och mackor i min ensamhet.


Ägg på knäckebröd är gott! Gillar egentligen inte kaviar, men på äggmacka går det bra.
Men tänk dom galningarna som har kaviar PÅ osten....brrrr!

Ska faktiskt "göra natt" snart....få se hur länge man får sova innan lilla Herr Väckarklocka pockar på uppmärksamhet.
Godnatt mina vänner!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar