11 januari 2013

Bättre!



Jag mår bättre! Det blev ingen vinterkräksjuka i XL-format utan i stället en i storleken XS.
Har i och för sig ont fortfarande i lilla magen men illamåendet är borta. Tack gode gud att jag slapp kräkningarna. Jag hatar att kräkas!
Kommer ta det lugnt hela dagen idag, så jag orkar jobba. Misstänker att det är ganska kladdigt på jobbet nu när typ alla mina boende är eller har varit drabbade.
Bara kavla upp armarna, beklä sig med handskar, munskydd, förkläde, sätta på sig dom blommiga gummistövlarna, ta fram trädgårdsslangen och sist men inte minst andas med munnen OCH använda handsprit!
Då ska det nog gå bra! 

Således blir fredagshandlingen med mamma inställd. Det gjorde inget sa hon när jag ringde nyss. Hon verkade förstå.

Finns en del att läsa om dramatiken i Bro igår. Tydligen är två till gripna, kanske var därför polisen sent i går fortfarande var på plats och en del var avspärrat.
Jag länkar till våran superbraiga lokala nättidning, UBRO:

http://www.ubro.se/nyheter/en-av-ranarna-greps-nar-han-bestallde-mat






4 kommentarer:

  1. Bra där Ewa att länka till lilla UBRO! :)
    Skönt att du slapp vinterkräksjukan, var nog pepparkornen trots att de var av den svarta sorten! Oj, får man skriva så eller kommer jag nu bli påhoppad... :O
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vinterkräksjukan existerar även hos oss på Attendo i Oxie. Kram från Skåneland

    SvaraRadera
  3. Vinterkräksjukan existerar även hos oss på Attendo i Oxie. Kram från Skåneland

    SvaraRadera
  4. Ja, usch! Den verkar härja överallt. Hoppas det är över snart...för denna gång! Kram tillbaks!

    SvaraRadera