24 januari 2013

Bra dag!



Dagen började med att jag fick frysa arslet av mig och skrapa is i 18 jävla minusgrader!
Blev lite gladare av att solen lyste och solbrillorna gjorde att jag kände mig lite bättre till mods, jag älskar solglasögon! Fast glad? Nej, det var nog i en aningens överdrift!
 Kom till och med rök ur munnen, fast det syns inte på bilden....hur jag än försökte!


Blev en trevlig stund hos Anne och Lotta. Anne bjussade på nybakade, varma och väldigt goda scones och Juralatte. Två stora muggar fick jag i mig!
Lättdrucket det där goda kaffet, vill jag lova!

Lotta fick Dentastix av mig, inte för jag vet om hon har problem med tandsten eller annat men på Ica fanns det inte mycket annat hundgott att köpa.
Hon blev glad, satt vackert och gjorde vacker tass, hon är så söt!
Hade inte kameran med mig, jag har svårt att få bra bilder på denna charmiga lurvboll.

Min nya chef ringde idag! Trevlig kvinna! Hon ville stämma av lite inför min bejublande comeback i Håbo Kommununiformen och samtidigt ge mig lite annan matnyttig information om utbildningsdagar m.m.
I veckan kommer jag få ett Välkomstbrev! Whooohooo, det lät spännande.
 Välkomstbrev, mitt första i livet.
Om en månad, 25 februari kör jag igång på riktigt på Solängen. Ska bli jättekul och jag längtar förstås.

Innan jag åkte hemåt så slank jag in på Hemköp i Bålsta, morsade och pratade en snabbis med Mästerkocks-Jossan. Sen vidare in på favoritaffären Eikkala...där ville jag köpa allt och lite till.
Satan i gatan var fina saker dom har där. Nöjde mig med en grej, en telåda.


Nu måste jag bara inventera teförrådet och sen fylla upp lådan med tre olika sorter! Fin va?




Gustav och jag har photoboothat lite! Jädrar vad jag är långhårig, är det verkligen inne med page nu, på 2013-talet?
Hockeyfrilla vs Penntroll?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar