6 januari 2013

Rörande glädjescener!



Denna natten går till historien. Gustav ville inte sova och det förstår jag eftersom han sov konstant hela kvällen.
Han jamade, buffade, krafsade försiktigt med tassen på mig, stökade, bökade och kom inte till ro.
Höll på att bli galen! Till slut så satte han då ner lilla kattrumpan på lådan och kissade och blev något lite lugnare, en stund. Sen på´t igen!
Snark, jag var så trött klockan 7.00 men då tog självmant en vaken husse över. Tack gode gud!
Jag somnade och sov till 10.00.

Erika åkte hem till Vara idag! Trist som sjutton och jag saknar henne redan. Gustav också, han tog sig några varv däruppe där hon huserat och jamade för en stund sen.

Veterinärens rekommendationer var att hålla katten inom lås och bom i 4-5 dagar. Nu på eftermiddagen har det gått 4,5 dagar och vi släppte ut honom.
Han är urpigg, såren ser bra ut med torra sårskorpor och han är förbaskat bajsnödig!
Vi orkade helt enkelt inte riktigt med fajten med denna kisse som inte vill något annat än vara ute.



















Men först på med det 100:e halsbandet! Och hur vet jag att han förbrukat exakt 100 halsband?
Enkelt, jag skickade efter såna där små fina namnlappar i just 100-pack med namn och mobilnummer man stryker på barnens kläder när dom går på dagis nej....förskola och skola.
Ja, även inom äldrevården används dom också. Perfekt till Gustavs halsband om han, gud förbjude, blir påkörd eller skadad och dom som hittar honom missar hans ID-tatuering i örat.
Ja, jag vet....lite töntvarning och inte någon som helst till nytta ifall han innan precis tappat halsbandet.


Han har i alla fall nu gjort av med sista namnlappen. Och fler måste beställas, pronto!  
Bilden ovan är fina halsband inhandlade på Gekås till absolut bästa pris.
Idag fick han således ett rött på sig och jag är hur jäkla orolig som helst att han ska råka illa ut igen.
Akta dig Gustav, var försiktig!


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar