31 januari 2013

Seffi är min kompis!


Idag var jag uppe tidigt redan vid 8.30. Efter dusch och frukost sa jag hej då till krakenmaken och Gustav och gav mig ut på äventyr.
Första stoppet blev Coop i Kungsängen.


Hittade efter en del sökande dessa pizzabottnar, tog två paket för säkerhets skull. Bra att ha i frysen när pizzasuget sätter in.
Köpte även Panodil eftersom maken stånkade att han hade sååååååååååååå ont i huvudet och Ipren inte hjälpte.
Ett bukett tulpaner slank också ner i korgen, dessa då tänkta till Marie som jag nu satte fokus på.


 Marie tog emot med förskäraren i högsta hugg och bjussade på kaffe, nybakade baguetter, ostar, skinka, grönsaker och allt möjligt.
Jag fick i mig tre koppar kaffe!




Lilla älskade söta Seffi!
 Om du visste vad jag tycker om dig!

Hon är en bedårande liten Jack Russeldam på 9 år.
Kan man tro att hon är så gammal?


Seffi och jag myste hela tiden, hon satt i knät hos mig somnade en stund och hade det skönt!
Hade fickan full med levergodisar som hon nöjt tuggade i sig.






















Efter ett par timmars prat och gos så var det dags att återvända hem till sjukstugan,
Jag hittade maken sovande i sängen med Gustav snarkande i knävecken. Det verkade inte gått någon större nöd på dom.

Nu ska jag sätta igång med middagen, Rudolf vill inget ha men däremot kommer Emilie.
Hon var ensam i kväll och äter gärna ratatouille med kyckling med sin underbara mor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar