27 januari 2013

Plattor och torrsim



Blev inte så mycket mer sömn än 4 timmar idag, fast det gör inget. Känner mig pigg, alert och snäll ändå.
Jag skyller på Gustav, denna ljuvliga lilla varelse som knäcker extra som väckarklocka.
Ensam inne med en sovande matte ÄR trist!

Idag kommer alla deltagare i familjen Pettssons vara hemma samtidigt för en trevlig söndagsmiddag.
Jag tänker italienskt idag, och dunkar på med kycklingcannelloni. Dom är en favorit hos jag tror alla utom Rudolf.
Han skulle nog hellre se dessa cannellonis serverade med kokt potatis.
Hade tänkt fel när jag handlade i fredags och köpt endast en förpackning med färska lasagneplattor.
Skrev därför en rar lapp till maken och undrade om han kunde handla två saker:
  • lasagneplattor
  • gott bröd till middagen, t.ex surdegsbaguette
Blev därför lite lätt irriterad när det stod ett paket lasagneplattor på bänken, ett rätt men ganska fel!
Inte var dom färska, blir svårt att rulla cannelonins i dom....
Han vet att jag alltid köper färska plattor och han visste vad dagens middag skulle vara.

Men jag ska inte gnälla han är bra på så mycket annat t.ex det här:


Lägga teskedarna i storleksordning och fint i besticklådan! Det har han svart bälte i!
Upptäckte det nyss när jag skulle rycka en sked till filen, lilla Rudolf vad fint!
Ska ställa mig och koka lasagneplattorna nu, har aldrig gjort sånt tidigare men nu är det alltså dags.

Hände grejer på jobbet i natt. SPA-avdelningen i markplan flyttade helt plötsligt ner i källarplanet.
Ja, bara poolvattnet alltså. Och vem som drog ur proppen på den jättebassängen är fortfarande en olöst gåta. Men vatten var det, ganska mycket i källaren.
Jädrar vad fuktigt det var i trapphuset i morse när jag gick hem.
Och jädrar vad halt det var på parkeringen då jourkillarna hade pumpat ut allt vatten dit!
Och jädrar var pensionärerna får öva sig på torrsim kommande vecka!
Och jädrar vad det kommer bli mögligt och fuktigt i källaren!
Och jädrar vad den nya timvikarierande nattsyrran fick oväntade uppgifter!

Måste starta mitt lasagneplattekokning nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar