2 januari 2013

Vad hände 2012?
Andra halvåret

Augusti:
  • Bjöd hem blivande paret Mjönes på middag i fisktema
  • Hade återträff med gamla klasskompisar, 34 år sen sist! Alla var rynkiga och gråhåriga!
  • Tillbringade en härlig dag i blåbärsskogen med Anne och Lotta, kom hem med fyra liter blåbär, arton kottar, tre fästingar och ett ryggskott som hette duga. Men kul hade vi!
  • Gustav svalde ett 15 cm långt grässtrå och det blev ett akutbesök hos veterinären, kunde gått illa!
  • Var på Diggiloo förstås! Skrålade, sjöng med, drack vin och hade urkul som alltid med dessa damer. Fick även skäll av två frireligiösa damer som tyckte att vi skulle sitta ner i gräset istället för att stå upp och sjunga med med vinglaset i högsta hugg. Sitter gör man i kyrkan, puckon!
  • Erika flyttade till Vara för att studera till radiojournalist
  • Erika fyllde 25 år och vi överraskade henne med oväntat besök på Café Nordpolen i Vara
  • Tog ett roligt sopskåpskort på familjen (Erika var fotograf)








 
September:
  • Blev bjudna till mina favoriter på Norrboda och en mycket god middag
  • Hetsåt plommon tills kramp i magen uppstod
  • Plötsligt händer det!
  • Min egna webmaster jobbade som en tok med en my fin header till min blogg
  • Byggde båthus och sa godnatt till båten
  • Blev ett jäkla liv och besöksräknaren gick i topp x flera när jag skrev precis vad jag tyckte och tänkte om onödiga tjockisoperationer. Haha, det var skitkul och många kände sig träffade och lackade satan.....töntar!






 
Oktober:
  • Började sitta som klistrad vid Macen varje onsdag klockan 18.00 då Radio Varan sändes.
  • Jag powerwalkade like a galning
  • Rolf fyllde 52 år, skumpa, räkbomb och silltårta bjöd vi på
  • Träffade världens finaste lilla valp, Tulle
  • Kanonplatser i Friends Arena och 2013 års mellofinal, check!
  • Ullared! Line up: Anne H, Pia, Sissel och jag. Om vi hade kul? Vad tror ni? Det är alltid kul på Gekås med dessa vänner







November:
  • Gustav kom både in och ut ur garderoben
  • Granatäpple blev min nya favoritfrukt
  • Vi skaffade larm
  • Erika flyttade ur sin lägenhet i Blackeberg





December:
  • Fick nytt jobb! "Hem" till Håbo Kommun igen, av 88 sökande var jag en av dom tre bästa!
  • Pyntade verandan lite
  • Kom snö, massor med snö!
  • Vi firade både 31-årig förlovningsdag och 23-årig bröllopsdag
  • Var på Hundmässa och blev kär i fransk bulldog
  • Hittade bruna bönor i tumlaren på jobbet
  • Började spela Ordjakten, svårt men kul









Där har ni mitt 2012 i två delar, har hunnit med en del. Nu blickar jag framåt, nytt år nya möjligheter som man så klämmigt brukar uttrycka sig.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar