5 januari 2013

Familjemys!


 Idag har vi haft en härlig familjemiddag i Pettssonska. Det är Erikas sista kväll här hemma.
I morgon åker hon tillbaka till Vara för att ta tag i vårterminen.
Känns trist men tur att det finns Skype så vi kan hålla kontakten och jag vet inte alls när jag får se hennes söta nuna igen, dessvärre.


Erika som idag spexade med en rar min på varenda kort provsmakar brödet i väntan på maten skulle bli klar.


Micke kom på besök och fick förstås deltaga i familjemyset. Han tillhör ju också familjen!
Min extrason, och kommer så alltid att vara.
I kväll grillade vi! Rolf drog nitlotten och fick stå ute i kylan och grilla, och som han gjorde det!
Nästan 2 kg reabiff från Willys som blev så där perfekt grillad, guldstjärna Rudolf!
Jag hade gjort en potatisgratäng som inte heller den gick av för hackor, Emilie fixade sallad och tzatziki med två Z faktiskt!
Gott var det och alla blev mätta och drabbades av en släng av matkoma.


 En som redan fått koma, var den här killen. Han har sovit mest hela dagen vilket jag bävar för.
Han kommer med all sannolikhet vara vaken i natt.... igen!


 Finaste killarna äter gott!


 Finaste flickorna smaskar grillad majskolv.

 
Sen hittade vi lite tomtebloss och glädjen stod högt i tak!  Fast att det ska vara så svårt att ta fina kort på blossande tomtebloss!
Kaffe och kvarvarande semifreddo från nyårsupén avslutade denna kväll på ett magiskt sätt, 
som Herr Sobeus brukar säga.
Upptäckte att Mamma Mia visas på Svt 1 nu, måste ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar