2 januari 2013


Vad hände 2012?
Första halvåret
 
 Januari:
  • Insåg att jag var fetare än nånsin, bestämde mig för att bli aktiv Viktväktare. Ett beslut som var det bästa, man äter allt, mår bra och bli smal! 
  • Lyckades slå Herr Nilsson i Bålsta på Wordfeud, inte en gång utan faktiskt tre på raken. Sen var det slut med dom spelinbjudningarna....
  • Kaffemaskinen var trasig och det blev en del resor till Statoil och Preem för att köpa GOTT kaffe.





Februari:
  • Tog jag världshistoriens coolaste bild på en tältande Gustav!
  • Rudolf och jag skulle varit på Cirkus för att se Robert Gustafssons jubileumshow, men jag tog med mig Bitte istället eftersom Rudolf hade klihosta och näsdropp. Men först åt vi på favoritrestaurangen Maestro.
  • Lilla Prinsessan Estelle föddes och fick även heta EWA med dubbel-W och allt. Jag var stolt like a tupp!
  • Jag röstade på Danny i melodifestivalens deltävling 4 från Malmö.
  • Sjukskrev mig från Pomona p.g.a tilltagande allergibesvär, såg förjävlig ut och mådde skit






Mars:
  • Började äntligen jobba på Flottiljen efter 5 veckors sjukskrivning. Allergin som bortblåst och jag trivdes kanon.
  • Var på Finalen av Melodifestivalen i Globen, som alltid. Skillnaden var platserna! Vi satt precis bredvid catwalken och nästan längst fram . Under kvällen fick jag en drös av sms " Vi ser er hela tiden i TV, vinka!" Loreen vann och jag vinkade som en riktig byfåne och det var väl bra!
  • Tappade vikt och byxorna ramlade av
  • Emilie fyllde 27 år och bjöd på en underbar chokladmoussetårta och en massa annat kaloririkt, som oftast.



April:
  • Hade tack och hejdåfika för mina Pomonakompisar här hemma
  • Åkte på den obligatoriska marsturen till Ullared. Line up var dessa glada damer: Mia, Anne H och Anne P också jag då förstås. Shit, vad kul vi hade och vad dyrt det blev......
  • Powerwalkade i vårsolen med trendiga lurar i öron och solglajjer på näsan. Blev hurtig!




Maj:
  • Blev omslagsflicka i Enköpings-Posten. Bild både på framsidan och mittuppslag.
  • Rudolf och jag såg Jesus Christ Superstar med världens bästa Ola Salo
  • Tog fina familjekort
  • Ingrid fyllde år
  • Våran båt hamnade i vattnet som planerat






Juni:
  • Fick min första vaxpropp i världshistorien, märklig upplevelse
  • Fyllde 52
  • Tillbringade en härlig vecka i Parga. Vi slappade, drack paraplydrinkar och besteg berg
  • Bloggen fyllde 3 år
  • Gustav och jag hade friluftsdag och hoppade högt






Juli:
  • Emilie och Jogge blev sambos på riktigt i den första egna inköpta lägenheten i Norrboda.
  • Gustav fyllde 7 år, firades med räkor, paket, sång och högtidliga tal
  • Ingrid och jag tog oss en heldag på sta´n. Vi åt och drack gott och såg även en del kändisar.
  • Rudolf och jag var på en liten romantisk resa. Först åkte vi åkte genom 16 slussar på Göta Kanal och sedan vidare till Köpenhamn där vi drack rosévin, öl och åt smörrebröd i Nyhavn.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar