19 januari 2013

Räkor, tuggummi och trotsig tönt



Tagit massor med bilder idag här hemma, medans jag väntat på islossningen i frysarna.
Ja, jag vet att man kan påskynda detta med kokande vattenkastruller, hårfönar, fläktar och annat.
Men idag valde jag att skynda långsamt. Hade inte bråttom direkt.

Rudolf var på ett fruktansvärt vresigt humör efter sin tvåtimmarspowernap. Han betedde sig som en finnig, fjunig och trotsig pubertetstonåring. Gaaahhhh!
Hade synpunkter på allt! Allt från hur jag skalade räkorna till Ikeas pissfrys som var "felkonstruerad".
Sen var inte maten till belåtenhet heller, jag gjorde räkrisotto. Ett VV-recept vi ätit tidigare och som  han gillat men i kväll gillade han det inte.
Räkorna blir som tuggummi när man värmer dom. Totalfel hade han såklart eftersom jag som sig bör  blandade i dom i sista sekunden och sen åt vi per omgående.  Inte tal om tuggummiräkor här inte!




  Liten stilstudie på Prins Gustav som utövar slapphäng på spisen. 
Lite så där lagom avslappnad i väntan på räkor, som var skalade motsols och fel.


Dagens middag då, räkrisotton a´la Viktväktarna. En supergod rätt här serverad med sallad och ett glas vitt.
Min portion ser kanske lite liten ut men om ni inte lovar att skvallra för någon så tog jag faktiskt en portion till!
Pubertetskillen mitt emot nöjde sig med en..

Nu blir det lite soffhäng framför TV´n, Stjärnorna på Slottet är det väl lite lagom pensionärsvarning på?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar