25 januari 2013

Klart!



Handlingen med lilla mamma gick som det brukar. Snabbt, effektiv och halvgnälligt.
Många duktiga idag, tror Vally och Birgit drog längsta strået den här veckan också, bra jobbat damer!
Idag pratade vi bl.a om bortflugna domherrar, sjöar i Afrika, stroke, alzheimer, bostadsrätter, försäljning av lägenheter som ser ut som en grotta och ingen vill ha, rullatorer, guld, mobbade pensionärer, invandrare och fasligt snygga chilenare.....
Fick inte riktigt ihop dom två sista samtalsämnena men....ja, ni hajjar!
Dessutom visade jag mamma Instagram, hon hade läst i tidningen om Göteborgsfallet och ville veta var det var för något.
Jag visade och förklarade och hon var inte ett dugg imponerad. Fast sa senare att hade hon en telefon skulle hon också ha Instagram...jaja.

Fortfarande kallt som attan ute ca 14 minus, inne har jag nu iaf 19 grader. Perfekt! Men tofflor är ett måste, det är kallt på stengolven.
Snart kommer alla mina älsklingar indrasade på rad i Pettssonska. Det ska bli kul att se  och umgås lite innan jag åker och jobbar.

 Man kanske skulle gå ett varv med dammsugaren, vad tycket ni?
Just ja, hittade en skön bild på fb om SÄR SKRIVNING, som jag hatar! Jag håller med Magnus Betnér som jag såg i RAW på TV häromnatten, han pratade just om särskrivning och menade att
ÄR MAN OSÄKER SÅ SKRIV IHOP ORDEN, ALLA ORD SKA SKRIVAS IHOP!


 Ny års afton, bil skola, potatis gratäng, idiot förklara, kassa medarbetare, hus djur, jobb helg, blod apelsiner, kund tjänst, räk sallad.....
Vi måste vårda det svenska språket gott folk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar