9 januari 2013

Ingen Calici....ännu!





Lite bilder från dagen!
Gjorde en supergod Biff Stroganoff till middag. Ett recept från Viktväktarna förstås och det är faktiskt en av våra favoriter. Det bästa med den här är att det s.k duoval på lövbiffen vilket innebär att man kan äta så mycket man vill av den varan och bara räkna 5 PP.
Så efter denna middag klickade jag således i 10 PP på min checklista.
Har lite kvar att äta i dag, blir te och några knäckemackor snart.

Efter middagen stack jag en snabbis upp till Willys för att handla blåbärssoppa och nyponsoppa. 
Jag väntar, men hoppas såklart inte på att magsjukan kommer slå till inom kort.
Då gäller det att vara förberedd! Jag vill alltid ha nyponsoppa när jag är sjuk, hänger väl kvar sen barnsben då mamma stod och vispade i köket.
Har haft kontakt med jobbet idag och nu är tydligen fler drabbade, både personal och boende.

Idag är det precis en vecka sedan Gustav var med om den fasansfulla händelsen där han höll på att bli halvt uppäten. Som ni ser så är han nästan helt återställd och somnade tryggt och skönt i klösträdet nu på kvällskvisten.
Rudolf var också trött, han somnade också per omgående efter middagen, stackarn.

Ja, det var väl allt för idag! Godnatt på er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar