19 januari 2013

Kallt, skit och annat



Ingen vidare lördag för mig och alla andra fryslortar som inte gillar vintern.
Hade 16 grader inne i morse, stengolven var kalla som en skridskobana och jag hatar det.  Utetermometern visade 20,2 minus.
Rudolf misstänker att vi har något fel på återvinningsdelen på vår elpanna. Elementen är varma men något knas är det, 16 grader!?
Tur att vi har braskaminen, fast i går tog veden slut. Så idag eldar vi upp en femhunka, jag hatar att behöva köpa ved!
Rolf var i väg och handlade 10 säckar på Bro Biobränsle, 500:- rätt in i kaminen!

Jag vägrar gå ut idag, tänkte först gå ut med kamera i näven och försöka mig på lite fina vinterbilder. Men nej, det tog emot, rejält också. Istället började jag med något annat välbehövligt, nämligen avfrostning av frys och vinkyl.



Gustav har tråkigt! Han har knappt varit ute i dag, endaste en snabb pink på tio röda för en stund sen. Stackars han och stackars alla andra djur ute i naturen.
Den här kraken får ju ändå komma in i värmen, men det är inte alla som får det. Usch!

Han kollar skeptiskt vad jag håller på mig, utforskar nyfiket utrymmet där vinkylen i vanliga fall står. Tittar in i frysen, jorå där inne står en tallrik med kokt torsk och väntar på att bli lagom ättemperatur så han inte bränner sig på lilla tungan.

Rolf passar brasan just nu = sover i schäslongen. Fasen vad han snarkar, karln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar