21 januari 2013

Kli och salmonella




Godmorgon måndag!
Härlig nystart på veckan, jag är utvilad, nymatad och med kli i örat.
Kliet i örat är inget att skoja om, har förbannat ont också. Kanske borde söka doktor.
Nä, men jag googlar istället och har satt diagnos själv. Bra kvinna reder sig själv!
Har drabbats av hörselgångseksem enligt vårdguiden.
Man får det lätt när man alltid eller oftast stoppar in något i öronen, som typ öronproppar.
Vissa är beroende av cigaretter, nässpray, snus och alkohol. Jag tar det hela ett steg längre.....jag är beroende av ÖRONPROPPAR!
 Ska galoppera till Apoteket senare och fråga om råd, borde finnas nåt att stänka på där inne.

Idag är det fest igen i Pettssonska! Exakt idag är det sex år sedan Gustav flyttade hem till oss.
Han var 1,5 år och precis utskriven från Albano Djursjukhus där han vårdats för en svår  kattsalmonella och kostat kommunen 10 papp!
Det var ingen som kunde/ville ta hand om honom så efter ett snabbt telefonsamtal med Rudolf så tog jag hem han!
Vid den tiden bodde han på mitt förra jobb, ett äldreboende i Kungsängen. Men när han blev sjuk och sedan efter tre dygn på djursjukhuset behövde han ro och vila.
Vi blev med katt! Han skulle bara stanna under konvalecensttiden men vi bestämde att han hade det bättre hos oss och stannade för evigt.
Ångrar fortfarande att jag inte polisanmälde det rikspucko till tjej som bokstavligen slängde ut Gustav endast 12 veckor gammal mitt i natten i ösregn, en bebis!
Hon var citat "så jävla trött på hans jamande"!
Jag och Jessica hörde ynkliga jamande när vi var på balkongen på vårt jobb. Gick ut och letade och hittade denna lilla krake, dyngsur, skakande, ledsen, ensam och rädd!
Han fick bo på äldreboendet, hade det bra där tills han blev akut sjuk.
Resten vet ni! Gustav är numera Prins av Pettssonska och lever ett gott liv med sina tjänare ständigt uppassande runt omkring honom.
Han har aldrig varit ensam mer än 6 timmar och således heller aldrig ensam en natt. 
Vi har ett helt bemanningsföretag i gång dom tillfällen vi reser bort. Dom ser till att släppa ut, släppa in, sätta på/av vattenkranen, leka och natta denna underbara varelse medans vi är borta.

Ska påminna Jogge att han plockar ut mina bilder från min stationära dator. Där har jag massor med bebisbilder på Gustav, han var så söt! Liten och lurvig!
Mammas finaste Prins!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar