29 januari 2013

Lagom är bäst



Har sovit väldigt bra i natt. Tror att Gustav plockat ut lite inarbetad komp och tagit ledigt som väckarklocka.
Hoppas han fortsätter så! Jag vaknade 8.32!

Har lite sysslor att roa mig med idag. Måste handla på Willys, har precis planerat veckans middagar och jag konstaterar att det blir några nya recept att prova.
Sen dags för frissan klockan 14.00, klippning och färgning, tackar!


 Emilie hade besiktningstid idag för lilla Kompis. Jag var orolig här hemma i väntan på beskedet, tänkte jaha, vad är det nu som ska behöva fixas?
Blev glad när detta mms kom...INGENTING behöver åtgärdas! Han är i fint skick min lilla bil.

Något annat jag just för tillfället är glad för är inomhustemperaturen och föralldel utomhustemperaturen också.
Nu när det är nollgradigt, plus eller några få minus ute så har vi en lagom temperatur här inne på
ca 20 behagliga grader. Vi behöver inte elda, sova med tre lager myskläder, sjava omkring i raggsockor, dricka varmchoklad framför brasan eller frysa ihjäl vid duschning.
Alltså så är det så att pannan inte orkar brassa på så det räcker när det är 15-20 minus ute.
Hoppas verkligen inte det kommer en sån där köldknäpp igen!

Måste sätta fart nu......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar