30 januari 2013

Frukost och schlagerpepp!



Godmorgon på er!
Tänkte sparka igång den är dagen med lite glädjeämnen. Just idag är jag glad för detta:


Min goda frukost med god läsning. Fick Schlagerbilagan av Inger igår när hon och Shamus kom förbi. Tack snälla! I dag drack jag te ur min balja, rymmer säkert mer än man kissar ut/dag?!


En annan sak som glädjer mig är: Att det regnar....vilket innebär att snön SMÄLTER BORT!
Man ser marken, asfalten, hundbajsen ja allt, nästan. Sen att man blir blöt om fossingarna är en annan femma. Hellre det än frysa ihjäl.
Vi går mot bättre tider, i alla fall vädermässigt...

 Sen blir jag otroligt nöjd över att ha läst denna information:
 Pausunderhållningen i årets deltävlingar i Melodifestivalen.


På lördag vid första deltävlingen i Karlskrona uppträder Kristian Luuk och Lena PH!
Förstår att det blir en del Carola med tanke på Luuks klädsel. Det är ju i år ett stort jubileumsår för henne. 30 år sedan Främling....


Och just därför kommer självaste 30-årsjubilaren Carola vara en annan delfinals pausunderhållning. Hur bra är inte det?
Tydligen är det inte klart vilken delfinal det kommer att vara med det kommer bli ett mastodont, maffigt, storslaget uppträdande med många inblandade. Och såklart kommer det att bjudas på massor av hennes låtar.
Fy fasen, vad jag ska sjunga med! Bara jag inte jobbar:(

Här hemma laddar vi för Schlagerkväll Emilie och jag. Jogge och Rolf är väl inte direkt så där överdrivet på.
Vi ska äta gott, dricka vin, skråla med, njuta och äta Pavlovabakelser!
Måste leta reda på min rosa boa....just det, den slängde Rudolf efter min 50-årsfest, han tyckte den skräpade för mycket.....OCH? Lite rosa dun i Pettssonska är bara fint!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar