20 april 2013

Gustav hjärtar Carlos och tvärtom!

Ursäkta, vart tog kattmaten vägen?

  Emilie ringde vid 20.00 och frågade om dom kunde komma förbi en sväng. Och vad svarar man på det?
Jippie, såklart!

Första mötet med Gustav....hjärtat mitt slog hårt, jag var orolig. Tänk om han går till attack....typ.
Men allt gick bra, jag höll Gustav en bit ovanför Carlos.
(Gustav högre i rang, han tittade ner på "inkräktaren")
 Gustav tittade, nosade och iakttog den lilla varelsen sen gick han i väg.
Han hade inte "arga" ögon eller reste ragg utan var precis som vanligt.
Kom in en stund senare och brydde sig inte ett dugg om Carlos utan gick direkt till matskålen som han alltid gör.
SKÖNT!
 Fångade honom i steget.....
 Mina finaste!
 Dags för vägning! Nu väger Carlos hela 2,9 kilo.
Mormor hittade en valpvänlig leksak bland Gustavs leksaker, den var populär!
Oj, vad roligt det var när du var här Carlos!
Du är en tuff liten valp, inte rädd för något och jag fascineras av att du är så trygg och harmonisk.
Kryper upp i mormors knä när du vill sova,  vi kommer få många härliga år tillsammans.

Tog många kort men det blir mer bildvisning i morgon, drabbades plötsligt av oanad trötthet.
Kommer sova gott, har fått snuffa valp och oron över Gustavs första möte med Carlos är över. 
Tror dom kommer bli bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar