7 april 2013

Roadtrip med dom bästa!



Godmorgon söndag!
Sov länge idag, jag var lite mör efter en 17 timmars tur och returresa till världens bästa shoppingparadis, Gekås!
Så här sammanfattade Emilie resan: 2 timmars sömn, 5 timmars bilkörning, 6 timmars shopping och 5 timmar bilkörning igen.

Fast allt gick galant, och nu vet jag att det funkar att köra en sån här resa. Fast såklart är det behagligare med övernattning, vinintag, ostbågar, fisljummen hämtpizza, skratt, snarkningar, glada vänner och inte behöva känna sig stressad.
Vi hann det vi skulle med marginal, lördagar stänger Gekås 17.00 så vi trodde vi skulle få fara runt som galningar men icke.
Redan klockan 16.00 ställde vi oss i den obefintliga kön för att stämpla ut.
Då var dagens budget uppnådd och vi var mer än nöjda med våra inköp. Som alltid när man handlar där.
Och jag fortsätter att tjata om att det är billigt, det är inte mycket folk, det är superkul och visst är det en bit för oss att åka.
Många gnäller "blir väl knappast billigare att åka 100 mil för att lågprishandla?"
Till er negativa dysterkvistar säger jag bara en sak. JO! det blir det!
T.ex Jogge handlade ett spel igår, kostar 699:- på BR Leksaker, 49:- på Gekås. Redan där har man sparat in 650:-!
Min fantastiska fönsterputsmaskin kostar i en "vanlig" butik 799:-. Gekås 599:-, 200:- till och bensinpengarna är intjänade. Och det bara på två saker, plussa sen på allt annat vi fyndade och att vi hade en superrolig dag så kanske ni fattar.
Jag borde bli en levande reklampelare för Gekås, Boris har du någon sådan tjänst till mig? Kan jag få jobba på distans?

Finns mycket spännande människor, såg bl.a:
  • Två damer som istället för hårsnodd använde påsklämma till tofsen                                                            (PÅS KLÄMMA, särskrivet) 
  • Vuxna som körde andra vuxna i kundvagnen
  • Folk som handlade MYCKET, körde med bravur både en och TVÅ fullproppade kundvagnar
  • Par som tjafsar med varandra, är oense om vad som är viktigt eller inte att handla
  • Herregud, vad många var gravida just i går. Typ alla utom vi!
  • Dumsnåla människor som inte fattar att det är billigt
  • Suckande människor som stampar och klagar om det är två personer före i kön
Är fortfarande imponerad av all trevlig personal. Har inte någongång under alla mina 9 ?! besök träffat på en sur blåklädd människa. Dom är glada, vänliga, hjälpsamma, trevliga och dom LER!
Fantastiskt! Rätt man på rätt plats!

Tog inte så många bilder men några kommer här i oordning som alltid:

 Vagnen snart full!
 På hundavdelningen fyndades massor med saker till Carlos. Koppel, halsband, hundgodis,
torka-tassar-handduk, klotång, borste, aktivitetsleksak, leksaker, illaluktande bitgrej, levergodisar, sele till bilen, liten söt sovfilt, bajspåsar m.m.  Här sparade dom nyblivna småbarnsföräldrarna massor i jämförelse med att handla allt på en "vanlig" butik.
 Jogge facebokar inte! Han kollar pricerunner, jämför priser och håller koll på budgeten
 Lite oordning bland bilderna, den här skulle naturligtvis vara först. Klockan är 6.00 och vi undrar vad vi egentligen håller på med? Åker bil en lördagsmorgon typ mitt i natten. Vem kom med det galna förslaget, jo jag!
Emilie dricker Redbull, skulle nog vart gott med lite vodka till, haha.
Jogge sover likt ett barn i baksätet och vi rattade om högtalarna så schlagermusiken endast hördes i fram.
Vi hade jättemysigt! Redan efter en kvart, vid Kista var vi hungriga och matsäcken hivades fram.
 En liten kram är han väl ändå värd så här första gången på Gekås UTAN att gnälla som män oftast (läs alltid) gör. Han var duktig Jogge, gillade stället och är glad åt sin fyndade fiskeväska, märkestrumpor och ölglas m.m.
Han pratar redan om nästa gång vi ska åka......
 Betalade och klara för avfärd.
 Var bara tvungen att köpa några limpor och visst var den god Ola-Connys limpa.
Åt tre skivor i morse och drömde mig tillbaka....
Tog min sedvanliga trefika i kaffebaren utan mitt sällskap som ivrigt handlade det sista.
God latte, 20:- och en skum raket 9:-. men så himla skum tycker jag inte den var.
Klart det heter skumraket, retas bara med alla särskrivare!

Nu måste jag sluta, har ett jobbigt avsked snart. Erika packar för fullt på övervåningen. Skolan börjar i morgon efter 7 veckors praktik och lov.
Hon åker om en halvtimme...... trist!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar