9 april 2013

Pippi, bejkån och fetknoppar



Idag så premiäranvände jag min nyaste lilla form som jag köpte i lördags.
Testade ett nytt Viktväktarrecept, baconlindad kycklingfilé med kokt ris och en sås gjord på lättcremefraiche, chilisås, sambal oelek och lite annat gott glufs.


 Först marinerades fileérna i fem timmar. Marinaden bestod av olivolja, soja, vitlök, chilisås och sambal oelek. Lite kletigt att sedan linda baconskivor runt, men det gick.
In i ugnen i 20 minuter.

 

Så här blev det, jag har snittat min filé för att kolla statusen. Ris, sås och broccoli, blev mätt som attan och jag fick inte ens i mig allt.

Biggest Loser ikväll med upptäckte jag av en slump. Jenny blev utröstad, förstod det och jag fattar anledningen.
Vilka härliga viktminskningar alla hade åstadkommit, fantastiskt. Detta måste ge mersmak att fortsätta ge allt.
Grymt jobbat! 

Gustav har varit lite kul idag. Hittade honom inte och letade. Hittade honom i tvättstugan där han hade gått och lagt sig i torktumlaren?  Det har han aldrig gjort förut. Sen har han som vanligt följt varje steg jag tagit, går som en hund efter mig.
Legat tätt intill mig, suttit i knät på mig när jag varit på toa eller suttit vid köksbordet.
Nyss satt han nedanför soffan och bara stirrade på mig, jag reste mig och gick med honom.
Han gick in och la sig i sin zebrasäng och jag sa godnatt och pussade på nosen, som jag alltid gör. Han ville alltså nattas, som en bebis!
Mammas lilla fis!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar