22 april 2013

Hej Måndag!



Tog mig oplanerat en sovmorgon av det större formatet idag. Vaknade av ett mms klockan 10.00.
Skönt med sömn. Gustav låg bredvid mig och var lika trött han, det har varit en annorlunda helg för honom. Många nya intryck att smälta nu när han fått träffa Carlos för första gången.

När Carlos låg och sov framför vinkylen och vi satt och åt, då kom Gustav och bara gick förbi, som vanligt till sin matskål. Han tittade lite åt valpen men sen satte han sig och åt, som om inget hade hänt.
Jag blev nojjig förstås när Carlos vaknade och ville se vad Gustav hade för gott i skålarna.
Tror kanske att där ska man vara lite mer aktsam, är det inte så att katten kanske "vaktar" sin mat?
Kom med tips och råd ni som har erfarenhet!


Släppte biffen, vinglaset i en hast och hann fumla fram Iphonen och ta ett oskarpt kort innan jag for upp och flyttade på Carlos till ett mer behagligare avstånd.....(Hej hysteriska mormor!)

Har jag sagt det förresten att han inte har lyckats kissa eller gjort tvåan en enda gång på morfars dyra trägolv?  Han sköter sånt på gräsmattan, duktiga killen!
Däremot är tegelväggen på bilden väldigt god att knapra på....
På torsdag får jag vara barnvakt! Oj, vad jag längtar....

Vad har jag att stå i i dag då? Inte så mycket, en tur till Willys är det enda som är ett måste-göra.
Resten av tiden håller jag låg profil, eventuellt i vågrätt läge. Måste man göra något hela tiden?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar