26 april 2013

Jobb, mamma och mera pengar!



Tjabbatjenahallå!
Äntligen fredag och äntligen har ryggen tagit sitt förnuft tillfånga och blivit bättre.
Inte bra men bättre. Wish me luck att den håller!
Passa ju ypperligt en dag som denna, då en trevlig jobbhelg står på agendan....me like!
Blir försoffad och vara ledig så mycket som jag varit senaste tiden....och efter helgen går jag på långledigt..IGEN! Puh...

I morse var jag uppe redan 5.45 och stimmade runt, helt galet. Tvingade mig själv att somna om, gick sådär. Så en eftermiddagsnap är ett måste om jag ska palla vara pigg och fräsch hela natten lång.
Har precis ringt till lönekontoret, tog 52 minuter och 60 försök innan jag lyckades, trägen vinner.
Ett litet enkelt fel hade gjort så jag bara fick min grundlön och ingen OB-ersättning men nu är det fixat och jag kommer få en extrautbetalning snart. Trevlig tjej den där kvinnan på löner, kul när man får prata med sådana proffs.

Snart väntar fredagshandling med mamma. Jag kör idag lite wild and crazy utan inköpslista och improviserar friskt!
Helgerna är alltid oplanerade, man vet aldrig hur många som "dyker" upp och är hungriga.

Lite kaffe på det här, sen i väg.
Heippa!







PS: Det där tramsiga "me like" på rad 4 var bara ironi........för er som inte vet så gillar jag inte det uttrycket......me like......me like....me like?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar