2 april 2013

Snicksnack i Bålsta





På slaget 12.00 möttes Pia och jag upp vid Åbergs Museum. Pia för dagen klädd i Gekås populära Pippi-tröja i blå färg.  Som tur var så befanns sig min i tvätten annars hade vi suttit där som Knoll & Tott i likadana tröjor.

Ganska mycket folk i dag på Åbergs, tydligen är det påsklov och mycket barn på plats med sina trötta föräldrar.
Pia åt en räksallad och jag valde en Club Sandwichhistoria som var supergod. Den var så god att det inte ens blev ett godkänt kort på den.
Grillat surdegsbröd, kyckling, sallad och någon kaloririk pepparrotsmajonäs som jag skrapade bort.
Hade en mycket trevlig stund och jag undrar varför man inte gör sånt här oftare?
Lunchar med sina vänner, det är kul och gott! 

Efteråt satt vi en stund ute på en parkbänk i solen likt två pensionärer och fortsatte pratet.
Jag stannade på hemvägen till på Willys och rafsade åt mig fyra spontana middagar i ett nafs.
Tortellini, egensnickrade hambörjare, parmesanlax och nån trist korv.
Korven mest för Rolf skull så han blir glad den lilla parveln.

Tror jag måste powernappa en stund, har hållt igång bra idag.
Just det! Vad roligt att några av er gick på mitt skojiga aprilskämt i går. Jag skrev som statusuppdatering på FB att jag denna vecka skulle förverkliga en dröm jag haft länge.
SOM OM JAG SKULLE TATUERA MIG? Haha, glöm det!

Over and Out!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar