20 april 2013

Tårta, fågelsång och sol!



Sovit fort idag och vaknade upp till ett strålande superväder med sol, blå himmel och fågelsång.
 I går var det kul att komma till jobbet, som alltid! Vi hade Anhörigmöte/information häromdagen och alla var så stormförtjusta och personalen fick enbart ros, inte något ris alls.
Toppbetyg rakt igenom. Fantastiskt! Vi är bäst!

Detta firades således med tårtkalas några dagar senare, och det hade även sparats en liiiiiten bit till Annie och mig.
Tur att jag inte ville ha tårta utan min kollega fick ta hela lilla biten själv, det var okej för henne!
Men tanken var god och jag fortsätter att imponeras av mina superkollegor, chefer och hela verksamheten.


På tal om tårta, jag ska strax ge mig av till Bålsta för lite födelsedagsfirande. Blev hintad i går om vad det skulle bjudas på för tårta......och jag gjorde det stora misstaget att räkna ut PP-värdet på kaloribomben.
Ångrar mig nu....103 PP för hela tårtan ! Holy Moses! Tar jag en tiondedel blir det 10 PP!
Fast egentligen skulle jag kunna skyffla i mig halva kakan, har inte rört veckobonusen på 49 PP, så varsågod!

Undrar när min lille Rudolf kommer hem, tänkte jag skulle åka snart och det är enklare att ta bilen dit.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar