26 april 2013

Status på läget!




Det börjar dra ihop sig för jobb. Ska bli skönt att få komma i väg och träffa sina härliga kollegor och boende.
Först lite svammel om vad jag har roat mig med sen sist.
Handlingen med mamma gick som det brukar. Full karutscha in, handla och sen ut på tre röda,
Varför har människan så bråttom? Alltid!
På fikat efteråt vid hennes köksbord diskuterades allvarliga saker såsom: stråk (hon menar stroke), alzheimer, Svarte Pettergänget, duktiga människor, invandrare, ointresserad vårdpersonal, mobbade pensionärer m.m.
Bara livade grejer som man blir glad som en lax att älta....i oändlighet....

Hem igen för lunch, kattgos och eftermiddagsvila. Somnade nog till en stund för rätt var det var så stod Rudolf i dörren och ställde frågan: Vilar ni? Ehhhh, nej vi spelar boule!
Klart vi vilade Gustav och jag...dum fråga.

Åsa kom på visit, lite lätt irriterad över att hon inte fick hämta en skvätt vatten på vår lokala mack när bilen hon var ute och luftade började storkoka. "Nej, det är ingen mack det här" hade tjejen bakom disken sagt.
Så då åkte hon vidare till oss och vi bjussade generöst på både vatten och kaffe.
Kanske funkar så, vad vet jag!

Dagens middag var en fredagsfavorit minipizzor a´la Viktväktarna. Rudolf fixade medans jag tjittjattade med Åsa som avböjde vårt erbjudande om middag. Det är ju LCHF som gäller för henne och frugan, så pizza gick tokbort.


 Mums fullibibblan!


Lattjade lite med maten trots man inte får det. Gjorde ett vackert hjärta av mina nyinköpta reahallon.
Sen försvann dom ner i tigergapet på ny rekordtid. 14 sekunder blankt!


Till sist lite fredagsskratt:
Segway a´la kurdisk modell.


Trevlig helg på er, nu åker jag strax till mitt fina jobb!
Hare bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar