18 april 2013

Italienska smaker är drömmen!



Hejsan hej på er!
Här kommer en liten uppdatering från dagen, jag vet att ni sitter som på nålar och väntar.
På slaget 12.45 så kom Jessica och vi åkte norrut mot den trevliga grannkommunen för lunch.
Jessica har aldrig varit på Åbergs och hon blev glatt överraskad. Lätt att bli det, det är trevligt där.


Idag valde jag kycklingsallad med couscous medans Jessica tog köttfärsbiffar med smart potatis......haha, ordvist a´la Ewa! Klyftig = smart (klyftpotatis) Nähä?! Ingen fattade det skämtet...
Kaffe, gratiskakor och trevligt prat efteråt var ett bra avslut på den lunchen.
Mer sånt till folket!

Hemma igen hos en uttråkad kisse, han hatar regnet och har sovit nästan hela dagen. Vägrar gå ut!
Gör han rätt i, ingen blir väl glad av det här eviga regnandet. Trodde ett tag att det var grannen som körde med sin högtryckstvätt tills jag insåg att det vräkte ner på altantaket.

Dagens middag var återigen ett VV-recept, Tortillalasagnen.


Den är så rackarns god, serverade lite vitlöksfrästa champinjoner och den traditionella grönsalladen till.
Jag orkade inte min portion, så det uträknade värdet på 10 PP raderades och istället höftade jag 7 PP på checklistan. 3 PP åkte i sopkorgen...

Jag vill åka till Italien!!!
 Vi tittade på Mat-Tinas program där hon besökte Glenn Strömberg i Bergamo, och HERREGUD vilken god mat dom lagade. Vill äta allt och lite till!
Så nu letar jag billighetsresor till någon charmig stad i ljuvliga Italien.
Språket har jag ju inga problem med,  jag talar nästa flytande italienska.....i alla fall vill jag gärna tro det!
Det är bara att slå ut med armarna, le med hela fejjset och brista ut i ett övertydligt
"Buongiorno" så är man hemma! Italienarna kommer att älska mig.......

Snart dags för "Kniven mot strupen" i kväll på en restaurang som även den ligger i Bålsta, nämligen Kalmarsand. Ska bli spännande och se vad dom har för problem.













1 kommentar:

  1. OCH nedrans så trevligt vi hade! OCH nedrans vilket mysigt ställe det var! Det har han gjort bra Herr Åberg! Tack för den super trevliga lunchen, det gör vi oftare tycker jag. Ser redan fram emot sommaren på uteplatsen där, serveras det rödtjut? :O

    KRAM J

    SvaraRadera