10 april 2013

Herr Lindström var en läckerbit!



Jädrar i min lilla låda, jag trimmade upp köttfärsbiffen en snäpp i dag. Gjorde Biff a´la Lindström.
Ett Viktväktarrecept n.a.t.u.r.l.i.g.t.v.i.s! Hackade rödbetor, kapris, dijonsenap, ägg, ströbröd, lök och kryddor blandades med färsen.
Blev jättegott och vi åt med god aptit, som oftast.


 Pressad potatis är bättre än hel kokt!? konstigt att det kan smaka så mycket bättre....
Lidlgurka på längden, körsbärstomater och övervintrad broccoli sen gårdagen. Hade rödbetor till också men dom glömde jag i fotoögonblicket.
Rudolf gav höga poäng och var dessutom en rar, väldresserad make som tog hand om disken och röjning av köket efteråt.
Han såg att jag hade ont och trodde det kunde bero på överansträngning, att jag tvättat för mycket fönster....kanske har han rätt.

Snart jobb på världens bästa äldreboende och där jag råkar jobba!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar