8 april 2013

Noll koll = bortkollrad!



Trodde jag hade koll på det mesta, men idag fick jag svaret att så icke var fallet.
Dagens vurpa i nya schemat gynnade mig bra! Jag drog vinstlotten och andra stackare nitlotten.
Det är väldigt kladdigt i min almanacka nu, rosa ringar, gröna prickar och nu svarta aktuella ringar.

Nytt schema och startvecka 2, jag hade missuppfattat och trodde startvecka 1.
Blir på detta sätt ledig tills onsdag och jobbar inte helg på tre veckor. Dessutom ger jag med varm hand över dom rosa ringarna innehållandes pingst, midsommar och julen till någon kollega,
typ Ann-Charlotte...tror jag.


Ställer till det lite för mig ändå. Hade två saker inbokat, ett teaterbesök och ett Varabesök.
Jobbar såklart nu dom nätterna, får försöka byta med någon. Det ordnar sig!

Nyss gick det förbi två unga damer av det kinesiska slaget. Dom stannade utanför vårat hus, tar upp en kamera och fyrar av! Jag ut på verandan som en galet fruntimmer och frågar, vad gör ni?
Fick det här stapplande svaret:
Vi tycker det här huset är så fint, ser ut som en saga......
Ja, herregud ibland undrar man. Släng upp 3 miljoner så får ni köpa det, muttrade Rudolf från soffan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar