8 maj 2014

DagenIdag



Hela dagen har gått utan fungerande internet....och som den internetberoende kvinna jag är så har det varit tungt. Tills jag kom på att man kunde internetdela, fantastiskt vilken uppfinning!
Blir lika lycklig varje gång det fungerar. Var Jogge som lärde mig det när jag fick Ipaden i födelsedagspresent för snart ett år sedan.
Bredbandsbolaget har enligt deras hemsida kraftiga driftstörningar som beräknas vara åtgärdade i morgon vid lunchtid.  Skitåpannkaka!

Annars så har jag utdelat en guldstjärna till mig själv idag. Varit så duktig! Städat halva tvättstugan, röjt bland kläder, vardagsstädat, fixat, handlat på Willys, ringt mamma TVÅ ggr,  gjort en Carbonara som blev lite grynig men välsmakande ändå.
Lyckades också med bedriften att handla allt på notan utom det som var viktigast....skithuspappret!

Nyss kom vi hem från hundkursen. Hade så mycket lagerpålagerkläder så jag var nästintill orörlig.
Carlos var duktigast i dag med, fast blev väldigt trött på slutet. Jobbigt att behöva tänka så mycket på en och samma gång för den lilla killen.
När vi kom hem så hade Rudolf tänd brasan, underbart vi var stelfrusna allihop.

Lite bilder innan jag kryper ner under pläden för att kolla på andra semin i ESC.

 Laddad till tänderna inför kvällens examen!
 Elsa var ett yrväder, husse något lugnare och kanske lite trögtänkt
 Köbildning inför nästa övning....
  Här söker Carlos efter godis i rätt burk....fixade det nästan varje gång.
Nu gäller det bara att fortsätta att öva hemma så han inte glömmer bort allting han lärt sig,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar