9 maj 2014

HejDåDå



Så var det snart dags för mig att gå in i jobb och sovbubblan. Kommer med andra ord vara ganska osynlig här hela helgen. Tror ni inte kommer att sakna mig och mitt svammel nämnvärt, va?
Rudolf kom hem för 10 minuter sedan, klädde av sig dom leriga arbetskläderna på verandan, trippade en aningen forcerat i stjärnbebrydda Dressmannkalsingar in i duschen och kom ut 3 minuter senare, hel och ren! Han såg ut som en levande reklampelare för just nämnda herrekipering. Snyggve!
Snacka om snabbmumning!

Nu är han borta igen....gamla brandisen Göran hämtade upp honom och summa summaro var han hemma typ 10 minuter.
Bara han håller sig vaken på restaurangen och inte somnar mitt i entrekåtten.

 I morgon direkt efter sjösättningen ska han åka och jobba, på en lördag. Nu är det bråda dagar på Wenngarn,  den 1 juni ska allt vara klart....tillåt mig att vara lite lätt skeptisk med tanke på hur det såg ut där i måndags.
Undrar hur dom som sliter så här hårt kompenseras? Knappast bara tid mot tid, då blir jag förbannad.
Betald semester i tre månader och en utlandsresa röstar jag för. En utlandsresa för två då, förstås...haha!

NU måste jag packa jobbväskan, tänkte ha fruktfrossa i natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar