21 maj 2014

Premiärdopp




I kväll fick jag duka fram tre tallrikar till middagen. Emilie och Carlos kom på middag = glad Ewa!
Jag bjussade på baconlindade kycklingfiléer, rotsaksspytt och tzatziki. Carlos fick givetsvis inte denna goda pippirätt utan han åt sitt torrfoder som vanligt.

Sen hoppade vi in i bilen och åkte ner till Hällkana. Idag var det definitivt trevligare att gå spåret än häromdagen när himlen öppnade sig totalt. Carlos galopperade, nosade, kissar, undersöker, skuttar och är så himla lycklig! Han älskar att vara lös i skogen.
Sen leker vi kurragömma, jag gömmer mig och han hittar mig alltid, han tycker det är så roligt och får godis såklart.

När vi kom fram till hundbadplatsen så gick han direkt ut i vattnet utan att tveka. Vi fnissade när vi såg hur han njöt. Han la sig bekvämt tillrätta med bakbenen bakåt i sann CG-stil, blundade och man riktigt såg hur skönt han tyckte det var där i spat i kvällssolen.

Sen att jag höll på att glida i från det hala berget är en annan historia. Men högerbenet har i alla fall premiärbadat och jag blev varse om att jag visst kan gå ner i split.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar