22 maj 2014

Finfrämmat!



Har haft en sån härlig eftermiddag tillsammans med en sån fantastisk gullig liten minimännsika vid namn Gry.
15 månader, totalt orädd och inte ett dugg blyg trots hon aldrig träffat tant Ewa.

Jag övade på min roll som blivande mormor och jag tror bestämt jag fick godkänt.
Vi har klappat katt, klappat hund, tittat på alla grejer i huset, lampa, soffa, blomma, lekt med plastdjur, kastat boll och läst bok om Ellen (tre gånger), tvättat händer och mun m.m.
Just den här åldern är så rolig, tittar, pekar på allt och upprepar hela tiden...ä de? ä de? ä de?
Gry är en mycket glad och nöjd liten flicka, inte en sur min på hela tiden. Så charmig!

Jag hade slängt ihop ett viktväktarrecept, tonfiskröra i pitabröd som jag bjussade på.
 Efter det så åt vi fruktsallad med vaniljkesella och lite kaffe, Gry åt med god aptit, sötungen!

Ja, det var sannerligen en eftermiddag av det roligaste slaget, tack för titten Eva-Maria och Gry,
kom gärna tillbaka någon gång! Det här lever jag länge på...



 Här står alla djuren fint på rad.


 "Kära nån"...då sätter man händerna så här, hihi!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar