21 maj 2014

LagomÄrBäst



 
 Godmorgon i värmen! Äntligen kommer ryssvärmen står det att läsa på Aftonbladet, ryssvärmen? Vad är det för värme, jag skulle nog helst föredra värme utan ryssar.

Hade en mycket trevlig och förhållandevis lugn natt på jobbet. Att det är lugnt på den avdelningen hör till ovanligheterna kan jag lova. Hade dessutom även i natt en tjej som gick intro, hon kommer jobba hela sommaren som vikarie för oss nattisar och hon var kanon!
Lugn, trygg, erfaren, pratade och i lagom samtalston. Fan vad jag gillar ordet lagom...

Att hon sedan hade katter och hundar och en härlig dialekt gjorde att vi klickade direkt.. 
Var säker på att hon härstammade från Värmland men där hade jag fel, norra Dalarna var det rätta. 
Det blev såklart en del katt och hundprat och jag visade förstås bilder på mina små älsklingar med päls.
 
Tog två maffiga kort på innergården klockan 03.21 i morse. Försök nu att inte fokusera på jätteflötet/jättetopzen/jättevagitorien/jättepärlan/fulakonstverket  till höger i bild.
Titta på dom häftiga molnen eller kallas det dimma?  morgonmoln? på tvären längst bort.
Man bara väntade att det skulle dyka upp någon vätte, troll eller rådjur.
Gör sig kanske inte riktigt på bild, men det såg riktigt läckert ut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar