5 maj 2014

Kraftigt kaloriintag






 I kväll har jag svullat! Svullat i mig minst sju sorter, allt hembakat. Hos Ingrid blir man aldrig besviken eller avviker hungrig. Hon hade dukat upp ett mastigt fikabord, som alltid!
Cheesecaken var min favorit, jag älskar cheesecake och åt två bitar utan att skämmas, eller var det tre...fyra? Så jäkla gott!



Glömde köpa ett fint grattiskort när jag handlade idag men eftersom jag är så in i bomben påhittig så pysslade jag ihop ett litet korsord istället.  Ett kryss som när det var löst bildade ett ord lodrätt som därmed var hennes födelsedagspresent från mig. Just ja, en flarra rosé fick hon också, ekologiskt. Guldstjärna på den, va?

Hittade inte ett enda vanligt jäkla vitt papper härhemma så Gekås inköpslista fick duga. Hon är smart  Ingrid och löste det ganska enkelt med lite nickande och hummande från mig.
Det hemliga ordet blev således BRUNCH, och vi kommer någongång här framöver åka till stan för att bruncha tillsammans iklädda resårbyxor.

Är ni nyfikna på rätta svaren så kommer dom här?

                KLABBARPARN
                RUSDRYCKER
               KÄNGURU
                 POLEN
                  DAMCYKLAR
                 FYLLHUNDAR


Dags att sova, ska bara vänta på Gustav som verkar nattpinka både länge och väl.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar