19 maj 2014

MåndagJobb30Cm



Äntligen måndag igen. Vi hälsar vecka 21 och samtidigt vecka 24 i mormorskalendern välkomna.
Vecka 24, vad fort det går. Över halva tiden har gått och nu är bebisen 30 cm lång och suger på tummen där inne i magen.  Det är så spännande och jag längtar....sorry för tjat..



Annars den här veckan blir det en del jobb. Jobbar måndag och tisdagnatt och sen även helgen.
Nästa måndag byter vi schema för femtielfte gången och då blev det lite mycket nätter på raken för mig och jag får vara ledig på fredag.
Passar superbra eftersom hela Familjen Solängen är bjudna till Anna på Fånö för personalskoj.
Vi var där förra året också och det var så trevligt. Kul att träffa sina rara kollegor under lite festligare förhållanden och andra samtalsämnen än oroliga boenden, larmmattor, läckande blöjor, skitåpannkaka och att vi inte räcker till m.m.



Har dessutom tiggt samåkning med Patrik så en flaska rosé skall inhandlas inom kort.
Blir nog en bra vecka det här med trots att jag kommer tillbringa den mest sovande i sängen på dagarna.

Men höörnni? Vars tog solen vägen? Skulle det inte bli kanonväder idag och hela veckan eller är jag felunderrätad?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar