2 maj 2014

IngenHitDirekt!



Höll på att skriva..."Äntligen måndag" men kom på att det är fredag och helg på ingång.
 Härligt det med såklart.
Det verkar inte bli någon direkt sommarvärme i helgen enligt meteorolog
Madeleine på Nyhetsmorgon. (var tvungen att googla stavningen på meteorolog...)


Ser eran almanacka också ut så här?  Skulle inte tro det!
Rosa ringar, svarta ringar och nu, det senaste, svarta kryss. Vi byter schema ofta....nu är det dags igen, puh! 
Ska försöka komma ihåg att åka till jobbet då det är svarta kryss på almanackan.
Schemaändringen denna gång beror på att det ska öppnas ytterligare en avdelning på jobbet, en tredje.
För mig blev ändringen till det sämre och jag småsurar lite.
  • Min kära och välbehövliga långledigheten på nio nätter blev nu bara sex nätter, fast jag önskade en på minst sju nätter.
  • Jag hade på det förslagsschema vi fick för tre veckor sedan fått utöka min procent med en natt, nu var det inte aktuellt tydligen.
  • Delade helger! Endera fredag och lördag eller söndag och måndag eller fredag, lördag, söndag. Mycket helgjobb blir det.....
  • Sen ska vi jobba på alla tre avdelningarna fast det tidigare flaggats för att vi skulle vara stationerade på en. Vad hände med kontinuteten för våra boende? Nu blir det sju olika nattisar av varierad modell som rantar runt i stället för tre. VÄLDIGT rörigt för våra boende.                            Nu kommer jag helt plötsligt jobba minst nätter på den avdelning jag tidigare hade som min "hemmaavdelning", trist som attan!
  • Semestern gick åt skogen också, hade planerat in så bra med min långledighet som start av semestern och då blivit ledig nästan fem veckor. Nu blir det bara tre veckor. Har inte "råd" med fler nätter eftersom det går åt fler till Kap Verdeveckan i december också. Sen behöver jag spara några till september i fall jag behöver vara till hjälp med Carlos när bebisen är på G.
Det är väl bara att acceptera och köra på! Trivs ändå  så himla bra på jobbet och det ska bli spännande med en ny avdelning och nya kollegor.
 
Dags att planera helgens middagar och sen hämta upp lilla mor för fredagshandling.
Ha en bra fredag kompisar och sorry för att jag gnällde en del.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar