12 maj 2014

GnälligSomFan



Dagens reflektioner:
  • Placera knivar och andra vassa föremål uppochner i diskmaskinen. Lyckades få TVÅ sticksår under urplockningen. Blöder ymnigt från båda, Bamseplåstren slut!
  • Mät alltid hur mycket makaroner du ska koka. Blir makaroner hela veckan här! Full kastull, och Rudolf kommer som alltid när jag kokar makaroner att fråga: "Hur många ska äta egentligen?"  Och då svarar jag som alltid: "Tänkte bjuda Fru Rinne"
  • Jag är på banan igen, wish me luck!
Annars är det hyfsat, lovade sluta gnälla på krämpor redan i förra inlägget. Börjar likna en sjukvårdsupplysning den här bloggen.
Funderar på att bli hemmmafru, The Real Housewives of Bro...låter inte riktigt lika glamouröst som The Real Housewives of Beverly Hills. Erika har redan fått tjänsten som min housekeeper.
Sen blir det nog makaroner veckans alla dagar. Vem som ska vara poolpojke behöver jag inte fundera på så länge eftersom vi inte har någon pool. Men en trädgårdsmästare vid namn Pedro vill jag ha.

Aja, vakna nu Ewa och sluta drömma. Jag ska jobba i...minst 10 år till, majgodd. Orkar jag det?
Säger som Per Elofsson, bara att bryta ihop och komma igen.

Var är min man förresten? Just ja, han jobbar ju numera sjudagarsvecka med ständig övertid.  Fick äta mina makaroner allena, idag med som alla andra dagar. Otippat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar