3 maj 2014

TräningFinFrämmatKallt




Haft lite annat för mig idag och har således inte haft tid med er.
Bl. a så har vi kört backträning med Carlos, bild t.v.

Vi gick en härlig skogspromenad i spåret vid Hällkana. Frallan pinnade på före oss hela tiden! Jag var i chock, snacka om att han blivit duktig på att gå. Inte en endaste gång så lekte han staty eller låg på marken på rygg och sprattla med benen. Tror en anledning kan vara att han gillar skogen bättre än asfaltsfrallenader,
Gick inte åt en massa mutgodis heller! Han bara gick och gick och gick i 3,3 kilometer!

Igår hade han motionerat sina föräldrar vid Lillsjön en sträcka på sammanlagt 4,2 km! Duktiga hund!








En lite paus vid vattnet, han var inte speciellt intresserad av att plumsa i, tror jag det, isen hade precis smält och isbjörnarna simmade i horisonten.

När vi kom hem så fick vi oväntat besök av Madde, det var superskoj! Henne ser man alldeles för sällan. Vi fikade, åt glassbåt och sen förstås den obligatoriska lördagskorvgrillningen a´la Rudolf.
Sen tackade hon för sig och åkte vidare någon kilometer till en nyinflyttad väninna där hon skulle tillbringa aftonen.

Carlos var ganska trött efter motionsrundan i spåret och sov sittande en stund....asså den här hunden....han har en speciell stil. Charmigaste killen!


 Närkontakt med mamma! 
Just här har han ögonen öppna men han satt faktiskt och sov
 så här med hakan lutad mot Emilies rygg.

I morgon kör vi spåret igen, bara han och jag. Emilie, Jogge, Erika och Ferry ska på brunch i stan och jag får den äran att passa lillfisen. Ska bli så kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar