25 april 2011

Dags att uppdatera


Har inte haft så mycket datatid idag. Har ägnat mej åt annat larv.
Vid 14.00 kom Emilie hit, hon hade varit och lunchat med Renée i Jakobsberg.
Det blev gos med kissen och sen tog middagsförberedelserna vid.
Vi hade bjudit mormor på middag och hon skulle hämtas 16.30.
Rolf gjorde en mycket god Toast Skagen som mormor tyckte vad "snuskigt" god!?
Sen grillade vi Picanha, och det tror jag inte ni vet vad det är. Eller?
Visste inte jag heller tills förra sommaren då Jogge och Emilie hade handlat det.
Men det är ett brasilianskt köttstycke som kommer från kossan, så himla gott eller kanske snuskigt gott till och med?!!
Blev överlycklig när jag hittade ett parti på Willys för bara 129:-/kilot. Jag slog till på direkten!

Till detta köttstycke gjorde jag en favorit i repris nämligen karamelliserade rotgrönsaker och potatis.
Mormor åt så det nästan kom ut genom öron och vi med för den delen.
Precis när vi var klara och jag skulle duka ut lite glass så passade Gustav på att spy upp en massakrerad mus.
Som tur var hade jag händerna fulla så Rolf fick ta reda på liket.......konstigt nog var det ingen som var sugen på glass sedan.
Men jag slevade i mej, jag hade ju lyckats med konststycket att vara i köket när själva musuppkastet kom där ute på altanen med middagsgästerna.
Mormor tog också lite glass, mest för artighetens skull kanske.

Nu har jag skjutsat hem lilla mamma igen. Emilie och Jogge har åkt till Arlanda. Planet mot Malmö lyfter 20.00.
Erika är kvar här och vi har lite välbehövligt eftersnack med en kopp kaffe.
Snart ska jag åka och jobba, blir härligt att få jobba två nätter med Anne.


1 kommentar:

  1. Se där. Då har man lärt sig ngt nytt idag också. Har aldrig hört talas om köttet i fråga. Men får väl kolla på WILLYS nästa gång jag är där då.

    SvaraRadera